Den här sajten använder cookies OK, JAG ACCEPTERAR COOKIES Mer information >

Nytt svenskt Clean Tech bolag introduceras

Ett nytt svenskt bolag inom Clean-Tech. Affärsidén är ett spel för främst ungdomar som skall rädda miljön. Spelet baserar sig på att deltagarna växlingsvis är en "Litter Hunter", som letar och taggar skräp, eller en "Litter Collector" som hämtar taggat skräp och slänger i en soptunna som också geo-taggas. Spelarna tillhör olika lag som tävlar mot varandra och får poäng för både taggat skräp och slängt skräp. Appen är utvecklad och klar och nyligen skrevs ett 3-årsavtal med organisationen ” Håll Sverige rent”. Litter Hunt är baserat på en grundidé skapat av en klass i Skuttunge skola nära Uppsala. Nu utvecklas snabbt ett samarbete med stora bolag som samverkar för en renare miljö med att hålla deras förpackningar borta från naturen. Bolaget kommer gå ut internationellt och notera sig.  Läs mer: https://litterhunt.se/

Bolaget kommer vara med på Roadshowen undser september månad och berätta om deras planer att snabbt introducera bolaget och dess affärsidé på den svenska markanden. Man har redan ett tre-års-avtal med "Håll Sverige rent", som har "systerorganisationer ute i Europa. Intresserade är stora bolag och inte minst fastighetsbolag som vill medverka till mindre nedskräpning och mer motiverade ungdomar i närmiljön.